Torstaina olikin sitten vuorossa möllikisat Agi-Kotkien kentällä. Ja Ässä yllätti minut (ja monet muut...) täysin!! Radalla oli sekä puomi että Aa-este ja Ässä otti kaikki kontaktit puhtaasti!! Wau! Mä olin ekan puomikontaktin onnistumisesta niin äimänä, että unohdin ohjata koiraa radalla eteenpäin, josta yksi kielto ja sitten vielä vitonen kun se kerkesi käydä laittamassa yhden tassun puomille väärään aikaan... Mutta silti - olen äärettömän ylpeä, iloinen ja onnellinen. Koira teki todella upean radan! :)

Tässä siis mölliratamme:

130147.jpg

Alku upeasti, koira odotti kärsivällisesti (mikä ei ole sen tapaista...) että pääsin kakkosesteen taakse ottamaan vastaan ja sain kuin sainkin käännettyä ilman ongelmia kolmoselle. Siitä puomille, jossa se siis todellakin odotti mua ja otti tiistaina harjoitellulla "etsi"-käskyllä kontaktin. Minä jäin sitä taivastelemaan ja unohdin hetkeksi radan... Ja minun kullannuppuni senkun odottaa kontaktilla!!! :D Sitten kun muistin että tässähän piti johonkin mennä, ohjasin onneksi oikeille esteille, mutta unohdin että mikäs sen putken nimi olikaan. ;) Huiskin kyllä sitä kohti, mutta mitään käskyä en antanut. Olin jotenkin niin varma (kai?) että sinne putkeenhan se menee kuitenkin kun yleensä sitä on hyvin vaikea estää putkeen menemästä... Mutta tänäänpä olikin kuuliaisuuspäivä, ja kun ei putkikäskyä kuulunut, niin koirapa pyörsi ympäri putken suulla kysymään, että mihin?? (kielto=10vp)Oma moka. Uusi kunnollinen ohjaus putkeen ja sitten 8,9,10 hienosti. Kympin jälkeen käsky myöhässä ja koira ehti pyyhkäistä puomille juuri sen verran, että yksi tassu kosketti kontaktia (5vp), ennenkuin kääntyi hienosti kutsustani takaisin. Loppurata oikeastaan ilman mitään kummoisia ongelmia, jopa Aan kontaktit tuli otettua, mikä onkin jo suoranainen ihme.. :)

Lopputulos 15 virhepistettä, aika noin -10s. Sijoitus 2./4