Moikka kamut! Mä päätin tulla pitkästä aikaa ite kertoilee teille kuulumisia, ku noi äiskän löpinät on niin tylsiä... Kesä on taas tullut ja sehän tarkoittaa leirikoiran elämässä sitä, että mennään tiettyki leirille. Mä oon jo niin kokenut leirikoira, että pääsen useammalle leirille kesässä ja tämmönen oli sit tän kesän eka leiri:

1643829.jpg

Ekaks pakkaudutaan autoon, mihin ei meinaa mahtua, koska siellä on niin paljon kaikkea rompetta. Kattokaa nyt, mitä mä saan kestää! Tavallisestihan siis matkustan paksissa, mut siellä oli leirieväät ja mä en muka voi olla kinkkukiusauksen kans samassa paksissa, etten joutuis kiusaukseen. Höh, sanon minä! Jotenki mä nyt kuitenki onnistuin mahtumaan tonne kaiken romppeen keskelle, mut heti tosta kyllä tietää, että leirille ollaan menossa!

1643830.jpg

Tää oli taas niitä leirejä, missä on noita alamittasia meikäläisen mielestä vähän turhankin paljon. Ne kun on aika epäilyttävää porukkaa, ryntäilevät minne sattuu ja tuijottavat meikää. Tosi vaarallista. No mä sit yritin niinku pysytellä aina jonku yli 150-senttisen lähettyvillä siltä varalta, että alamittaset alkaa sekoilee. Oon nimittäin huomannu, et noi isommat tyypit aina sit ärjyy niille ja sit ne on kunnolla. Nih. Muuten mä kyl komentaisin niitä alamittasia ite, mut ku sit äippä alkaa ärhyy mulle. Mä en kyl oikeen tajuu, ihme diktaattori, se on omasta mielestään ainoo, kuka saa komennella ketään. Tyhmää. Mut kattokaas, siellä leirillä oli tommonen ihan pikkunenkin. Kuulemma 2 kuukautta vasta vanha. Mä en oikeen ensin meinannu tajuta ollenkaan, et mikä se niinku on  ja suhtauduin siihen aika epäluulosesti. Mut se oliki ihan jees, ku se oli vaan koko aika jonku sylissä. Silloin mä kyllä tulin ihan liki, ku se oli äipän sylissä, pitihän mun vahtii, ettei se varasta mun äippää ja ettei äippä saa mitään ajatuksia...

Nii siellä leirillä siis sitte tehtiin kaikkia leirihommia. Mä osallistuin lähinnä tolle valvontaosastolle. Asisteerasin nuotion sytytyksessä, tarkastin saunapuiden ominaisuuksia, osallistuin uimavalvontaan ja muutenki partioin sitä leirialuetta. Ja sit varmuuden vuoksi aina aamulla haukuin kaikki, ketä heräs ja tuli pihalle. Se on hyvä haukkua ne alamittaset heti aamusta, ni tietävät niinku paikkansa. Aika monta päivää mulla meni siinä koulutuksessa, mut loppuleiristä se porukka oli jo ihan hyviä heittämään mulle keppiä ja antamaan makupaloja ku mä vaan tuijotin niitä kovasti. Ahkerasti mä osallistuin myös tiskaukseen ja uimiseen sekä näytin pikkuväelle hyvät retkipaikat eli toimin eräopaskoirana.

1643831.jpg

Sit silloon kun mulla oli vapaahetkiä mun vastuullisista vartiointitehtävistä, mä hoidin noita keppiurakoita. Siinä oliki urakkaa, kerta se leirialue oli ihan täynnä hujan hajan lojuvia ihania kepakoita, jotka mun täyty kaikki kanniskella paikoilleen, silputa ja haudata.

1643833.jpg
Koska MÄ saan makkaraa???

1643836.jpg
Eikö joku nyt vaikka vahingossa pudottais jotain?? Pitää olla tarkkana koko ajan...

Oikeesti sielä leirillä oli kyl tosi rankkaa ja välillä aika tyhmääki, ku äippä vaan huomioi noita pikkuskidejä eikä koko aika keskittyny muhun. Mut silleen siellä oli kyl kivaa, ku sai koko päivän juoksennella ulkona ja uida ja leikkikavereita oli ihan oikeestaan liianki kanssa. Ja sit eväät oli kyl hyvät. Ku kotona aina saa vaan typeriä nappuloita, ni leirillä sai aamupalalla puuroa ja lihapullia ja sit siellä muutenki syödään koko ajan ja mä sain aina tiskata. Ja sit noi pikkutyypit aika paljon tiputtelee kaikkea ku ne syö, joten mä sit silleen partioin ihan vaan niinku siivousapulaisena pöytien alla. Jonkunhan se on uhrauduttava siihenkin hommaan!

Mut kyllä mä olin ihan hirveen väsyny ku tultiin kotiin. Ihana oli päästä omalle sohvalle omaan rauhaan nukkumaan. Leirillä nimittäin ei pysty kunnolla nukkuu yölläkään, ku silloinki pitää pitää vahtia, ettei kukaan vaan pääse hiippailemaan vaikka vessaan mun huomaamatta. Mä kyl tuhahtelin paheksuvasti kaikille yöjuoksijoille. On se niinku ihme, ettei voi koko yötä nukkua rauhassa - meikäläinenkin sentään on ollu sisäsiisti jo alle puolivuotiaasta, ni näitä ihmisenpentuja pitää päästää pissille vielä yli kymmenvuotiaanaki keskellä yötä... Hankkisivat sanomalehteä nurkkaan sit vaikka, et viattomat koirat sais nukkua rauhassa....

1643838.jpg
Kyllä nyt nukuttaa...