Olen (tyhmä) harjoitellut Ässän kanssa ruutua eri merkeillä, eri kentillä, eri kohdissa kenttää, eri suunnista, eri matkoilta... Tosi kiva eiks ni?! Mutta koirapa ei mene ruutuun, jos ei ole nähnyt minun rakentavan sitä... Se kyllä kohdistaa katseen "vieraaseenkin" ruutuun, mutta käskyllä lähtee kuitenkin haahuilemaan sinne tänne. No, lisää harjoitusta vaan. Tosin sunnuntaihin mennessä ei varmaan ehditä tuota korjata.

Positiivisena puolena sanottakoon, että kaukot tuntuvat sujuvan jo pitkälläkin matkalla, samoin tunnari. Myös vaikka kapuloissa on vieras haju. Ässä ei vaan saa katsoa, kun avustaja vie kapulat, eli kokeessa mun täytyy ottaa se kääntymään mun mukana kai sitten... Samoin luoksetulossa se on nyt toisinaan jopa pysähtynyt! :D

Aina sitä oppii jotain uutta, mut miksi aina kantapään kautta??

 

Agitreeneissäkin on käyty joka viikko, mutta niissä ei mitään kovin ihmeellistä kerrottavaa. Koira kulkee kuin ajatus silloin kun mun käskytys on kunnossa! :)