Moikka vaan taas!

Mä tulin kyllä leiriltä jo perjantaina, mut toi leireily on niin rankkaa, ettei jaksanu alkaa rapsaa väsäilemään ennenku nyt. Mut mä tiedän, et te mun uskolliset fanit kyllä jaksatte odottaa, kerta tiedätte et hyvää kannattaa odottaa ja erinomaista vieläkin kauemmin!

Eli mä olin taas eräleirillä siellä tutussa Kuutsalossa, kattomassa vähän ton äipän perään. Tosin äippäki alkaa olla sen verran kokenut, että se nyt jotenki jo pärjäilee tuolla saaressa. Mut yöllä sitä kyl pelottais, jos mä en olis suojelemassa sitä. Ja toisaalta päivälläki se kyllä meinaa eksyä mun luota koko aika, ellei ihan tosi skarppina sitä pidä silmällä. Sit mä joudun juoksee ympäri leirialuetta sitä etsiskelemässä ku se huutelee hätääntyneenä... Eli rankkaa on kaverit, rankkaa! Mut nyt mä oon jo hyvin levännyt joten tässä leirikuulumisia:

1795524.jpg

Tässä mä valvon noiden pienimpien leiriläisten leikkejä. Mä kävin aina takavarikoimassa niiltä tommoset sopimattomat lelut ja vein ne jollein aikuiselle. Mut eihän noi aikuiset oikeen osaa huolehtia tavaroista, joten mun urakka oli loputon kun ne lelut pääty aina takasin noille alle metrin mittasille. Sit isommilta lapsilta mä yritin ottaa talteen kaikki frisbeet (tai ei ne kuulemma ollu frisbeitä vaan liitokiekkoja eikä niihin saanu muka koirat koskea, ja se ei muka ollu mitään frisbeenheittoa vaan frisbeegolfia, eikä siihen saa muka koirat osallistua. Mut se oli kyllä ihan höpötystä, kai mä nyt näin et ne oli frisbeitä ja että niitä heitettiin ihan pitkin maita ja mantuja ihan vaan mun haettavaks..) Mut aina just silloin ku olis ollu hyvät frisbeesessiot menossa, äipällä oliki yhtäkkiä taas jotain asiaa mulle enkä mä kerenny osallituu frisbeenheittoon melkein ollenkaan. Tyhmää.

1795527.jpg

Tässä mä valvon kuopankaivamista. Ja hyvä ku valvoinki, koska eihän siitä muuten olis tullut yhtään mitään... Ja tää oli tosi tärkee kuoppa, koska sieltä tuli sit myöhemmin semmoista herkkua nimeltä rosvopaisti. Mä yritin rosvota sitä vähän isomman osuuden piileskelemällä pöydän alla ja kurkottamalla rosvopaistiin aina ku arvelin ettei kukaan niin huomais. Mut se oli kuulemma sopimatonta käytöstä. En mä kyllä tajuu tommosta. Rosvopaistia mitä ei saa rosvota?! Häh. Mut onneks sitä kuitenki oli niin paljon, että meille koirilleki riitti sitä herkkua ihan mukavasti.

1795537.jpg

Tässä mä valvon äipän nukkumista. Tai siis nukahtamista. Se ei millään meinannut iltaisin ruveta nukkumaan, vaan hääräsi kaikkea ihan epäolennaista niinku valokuvaamista ja jotain leirialueen kiertelyä ja hampaitten harjaamista ja vaikka mitä tyhmää. Vaikka mä yritin koko aika et voidaanko nyt pliis käydä nukkumaan. Sit ekana yönä mä nukuin äipän makuupussissa, ku siinä oli niin mukavan lämmintä. Mut äippä on kauheen mustasukkanen tavaroistaan ja mä kuulemma muka valtasin koko makuualustan ja makuupussissa oli ahdasta, joten mä jouduin pukeutumaan tommoseen pyjamaan, mikä on siis äipän villapaita. Sitä se setäs pysty vähän lainaamaan, ku se ei käyttäny sitä öisin. Oikeestaan toi oliki lopulta paljon parempi, ku siellä makuupussissa toi yks hullu vouhottaja koko ajan kääntyili ja töni mua. Ja muutenkin toi valvontahomma oli helpompaa silleen omissa oloissa rauhassa. Aina ku mä kuulin jotain epäilyttävää teltan ulkopuolella, ni mä murisin varoittavasti ja menin ihan lähelle äippää. Siis ihan vaan suojellakseni sitä mahdollisimman tehokkaasti.

1795529.jpg

Tässä mä en valvo mitään vaan nukun teltassa.

 

1795546.jpg

Tässä mä valvon pikkutyyppien rantapuuhia. Mä olisin myös valvonu noiden hiekkalinnojen rakennusta, mut aina ku mä yritin mennä kyllin lähelle, tuli kauhee huuto ja mekastus. Ei apu kelvannu. Höh.

1795552.jpg

Tässä mä valvon lasten ruoanlaittoa. Voittekste kuvitella, että sekin jätettiin noiden metrinmittasten huolehdittavaksi?! Huolestuttavaa. Mut harmi kyllä ne ei kauheesti pudotellu mitään mun siivottavaksi, vaikka mä olin ihan silleen valmiina ryntäämään apuun milloin vaan tarvittaessa...

Mut semmoinen leiri tällä kertaa. Kivaa oli, mut tosi väsyttävää. Ei oo kauheesti jaksanu hillua viime päivinä. Ja sit mä vielä viikonloppuna olin Siirin luona yökylässä, ku noi kaksjalkaset lähti johonkin typerään purjeveneeseen, mihin mä en kuulemma voinu lähtee mukaan. No, en olis halunnukaan, Siirin kanssa oli kivempaa. Ja nyt Siiri on sit vuorostaan kylässä meillä. Taidankin tästä lähteä tyttöystin kanssa lenkille, joten heippa vaan kaikille, heilutetaan häntää kun tavataan!

t. Ässä, the leirikoira