Tällä viikolla olen käynyt muutaman kerran Ässän kanssa kentällä harjoittelemassa hyppyä. Ja harjoitukset tuottavat tulosta - jopa liian hyvin. Tänään Ässä jo istui ennenkuin sai luvan, kun se aiemmin ei istunut ei sitten millään hypyn taakse... Istumisen lisäksi olemme harjoitelleen takaisinhyppyä myös vinoista paikoista. Eli olen jättänyt koiran istumaan vinoon ja / tai esteen sivulle, mennyt toiselle puolelle ja kutsunut "hyppy"-käskyllä esteen yli. Onnistuu yleensä. :) Onpahan sitäkin sitten harjoiteltu siltä varalta, että käy kuin möllikisoissa ja Ässä meneekin istumaan esteen ohitse.

Tänään tein lisäksi muutaman noudon ja ne menivät upeasti! Itse saan kyllä olla ylimaallisen rauhallinen, että koira pysyy nahoissaan. Olen nyt alkanut palkata sitä jo siitä, että se istuu vieressäni perusasennossa kun minulla on kapula kädessä. Sitten siitä, että se istuu perusasennossa ja ottaa kontaktia kun olen heittänyt esineen. Noutolupaa se ei saa koskaan ilman katsekontaktia. Itse nouto sujuu nyt hienosti, ilman kapulan kimppuun hyökkäämistä, kunniakierroksia ja pureskelua ja perusasentokin löytyy hienosti. Nyt olen sitten vielä hionut ihan loppua, eli palkannut vielä erikseen istumisesta vieressäni vielä sittenkin, kun kapula on minulle luovutettu. Jos tiistaina nouto menee kuten tänään, niin johan on ihme jos ei vähintään ysiä irtoa! :) *ylpeä*

Seuraaminenkin sujuu taas paremmin. Paitsi täyskäännös. Olen onnistunut itse sekoittamaan sen ihan täysin tekemällä käännöksiä milloin mihinkin suuntaan ja horjumalla sinne tänne. Koiraparka on ihan sekaisin ja väistelee mua, kun ei tiedä minne mä horjun... Ja kun en vielä itsekään (edelleenkään...) tiedä miten se nyt sitten olisi parasta tehdä... *huoh* No, pitänee vaan yrittää tehdä joku päätös, pysyä siinä ja sitten vaan harjoitella.

Tiistaina siis tokokoe Elimäellä. Saas nähdä kuinka käy.